Miért van szüksége a vállalkozásodnak weboldalra?

by | WordPress

Tudtad, hogy a magyar KKV-k körülbelül 56%-a nem rendelkezik saját weboldallal? Számomra ez az adat teljesen megdöbbentő a mai digitális világban, de így van.

Azok a vállalkozók, akiknek nincs honlapjuk, ezeket az okokat hozzák fel a leggyakrabban:

  • “engem így is ismernek”
  • “enélkül is jól megy az üzlet”
  • “ott a Facebook”
  • “nincs rá szükségem”

Nos, nézzük csak…

A magyar lakosság kb. 80%-a internetezik már és bizony ezek az emberek a legtöbb esetben meglátogatják a weboldalt, mielőtt vásárolnának. Ha neked nincsen akkor egyértelműen kevésbé fogsz professzionálisnak és megbízhatónak tűnni. Vajon hány ügyfelet vesztettél eddig emiatt?

Ezen felül számos ok van még, amiért minden vállalkozásnak szüksége van honlapra.

Nézzük a legfontosabbakat:

Miért van szüksége a vállalkozásodnak weboldalra?

Megbízhatóság

A weblap ma már a digitális névjegykártya tulajdonképpen.

Az emberek nem bíznak egy olyan vállalkozásban, amelynek nincsen weboldala. Ha nem találják, kérdések merülnek fel bennük: “Gyanús, hogy nincs oldaluk, vajon megbízhatóak?”, “Titkolnak valamit?”, “Miért nem tudhatok meg többet róluk?”, stb.

Többségük ma már konkétan elvárja, hogy egy vállalkozásnak legyen weboldala, amire el tud látogatni és részletes információkat találhat a termékekről/szolgáltatásokról. Teljesen amatőrnek és megbízhatatlannak fogsz tűnni nélküle.

Gondolj csak bele, te hányszor ütütted már be a keresőbe valamelyik cég nevét, hogy többet megtudj róluk a vásárlás előtt?

Társadalmi bizonyíték

A vásárlók 90%-a állítja, hogy befolyásolta őket a weboldalon közzétett vélemények elolvasása. A termékedről/szolgáltatásodról szóló vélemények bizalmat keltenek az emberekben. Visszaigazolást kapnak arról, hogy nem fognak csalódni, nem lesz gond veled.

Versenyelőny

Először is egy jó weboldal megkülönböztet a versenytársaktól és erősíti a márkád.

Másodszor pedig, ahogyan a cikk elején is említettem, a magyar KKV-k 56%-nak nincsen weboldala, amiből kristálytisztán látszik, hogy a meglétével hatalmas versenyelőnyre tehetsz szert.

Linkelés

Ezt is fontosnak tartom, hiszen az ügyfelek egész egyszerűen elküldhetik a weboldalad linkjét az ismerőseiknek, tehát ajánlani tudnak.

Online jelenlét 24/7

A weboldal meglétével az ügyfelek mindig megtalálhatnak, bárhol és bármikor.

Az üzleted bezár, de a weboldalad nem. Ha valaki érdeklődik a szolgáltatásod felé, akkor akár az éjszaka közepén is megtudhat mindent, amire szüksége van.

Az ügyfelek megértése

Az oldalad könnyen összekötheted például a Google Analytics nevű eszközzel, aminek a segítségével sokkal jobban megismerheted az ügyfeleidet.

Többek között megtudhatod, hogy a látogatók:

  • Honnan érkeztek
  • Milyen nyelvet beszélnek
  • Milyen eszközről böngésznek

Ezzel nagyon hasznos következtetéseket tudsz levonni, amik segíteni fognak a vállalkozásod fejlesztésében.

Információcsere

A weboldal gyors és egyszerű lehetőséget kínál a vásárlók és az eladók közötti információcserére.

Kiteheted a nyitvatartásodat, elérhetőségeidet, megmutathatod az üzleted pontos helyét a térképen vagy képeket rakhatsz fel a termékedről.

A kapcsolati űrlapok segítségével megkönnyítheted, hogy a potenciális ügyfelek érdeklődhessenek, vagy a régi vásárlóid is könnyedén felvehessék veled a kapcsolatot.

Kapcsolatfelvétel az oldal tulajdonosával

Nem függesz a közösségi média platformoktól

A Facebook, Instagram, Youtube, stb. nem a tiéd, ezzel együtt a követőid sem. Az ő platformuk, az ő szabályaik, amelyeket folyamatosan változtatnak. Nem egyszer volt már rá példa, hogy valaki elveszítette a “saját” Facebook oldalát, mindenféle figyelmeztetés nélkül. Ha ez megtörténik, nagyon nehéz visszaszerezni és ha nem sikerül, akkor nincs sem Fb. oldalad, sem követőid. Nagyon fog fájni, ha erre építettél.

A saját domaineden működő weboldalad ezzel szemben a tiéd, amit senki nem vehet el tőled.

Semmi nem tart örökké. Hiába építesz fel egy hatalmas közönséget mondjuk az Instagramon, bármikor jöhet egy új szereplő, aki szépen lassan átveszi “hatalmat” és te kezdhetsz mindent előről. Emlékszel még a myVIP-re vagy az iWiW-re? A Facebook előtt ezek is hatalmasak voltak.

Az internet folyamatosan fejlődik, ezzel együtt semmi garancia nincs rá, hogy bármelyik népszerű platform is örökké a toppon maradna.

Félreértés ne essék, a közösségi média szuper dolog és kell is használni. Ha vannak követőid, akkor újabb és újabb tartalmat oszthatsz meg velük, amelyekkel a honlapodra irányítod őket.

A Snappa segítségével gyorsan és egyszerűen készíthetsz profi grafikákat az új tartalmaidhoz, nincs szükség Photoshop tudásra. Ha még nem ismered ezt az eszközt, akkor ajánlom figyelmedbe ezt a cikket, amiben gyakorlati példákon keresztül mutatom be a használatát.

Végszó

Miért van szüksége a vállalkozásodnak weboldalra? Remélem ennek a cikknek a segítségével tudtam segíteni abban, hogy tisztázzuk ezt a kérdést. Én tényleg úgy gondolom, hogy ez lehet az egyik legjobb befektetés a számodra, amennyiben még nem rendelkezel vele.

Hogyan készíts WordPress weboldalt 2020-ban?

Mennyibe kerül egy saját weboldal elkészítése?

WordPress eszközkészlet ebook borítókép zöld

ingyenes ebook

Töltsd le a WordPress eszközkészletet ingyen

Ebben az ebookban összegyűjtöttem azt a 11 eszközt, amire a leginkább szükséged van kezdőként a saját weboldalad felépítéséhez.

Némelyik eszköz, amire a cikkeimben hivatkozom partnerlinket tartalmaz. Ha ezen keresztül vásárolsz, akkor nem fizetsz többet, de engem támogatsz vele, amit nagyon köszönök.

WordPress eszközkészlet - kezdőknek - ebook

TÖLTSD LE A WORDPRESS ESZKÖZKÉSZLETET

Ingyenesen letölthető PDF

- Időt takaríthatsz meg

- Minimális költséggel indulhatsz

- Bizonyított eszközök

- A kezdők igényeire szabva

Siker!